Joga – dyscyplina samodoskonalenia, medytacji i ascezy

Joga to nie tylko ćwiczenia. To uzyskanie harmonii i równowagi wewnętrznej. Należy pamiętać, że joga jest jednym z systemów filozofii indyjskiej. Zajmuje się związkiem między ciałem a duchem.

Zastawy ćwiczeń i medytacji usprawniają zarówno ciało ( soma) jak i duszę (psyche). Joga to zjednoczenie, połączenie, jedność. Nie jesteśmy tylko ciałem, w którym mieszka dusza. Ciało i dusza to związek, w którym należy dbać o obie strony.

Praktykowanie jogi obejmuje: ćwiczenia – przyjmowanie odpowiednich pozycji – asanów, odpowiednie oddychanie, wizualizacje, medytację i relaksację. Za pomocą odpowiednich ćwiczeń możemy usprawnić nasze ciało.

Filozofia zachodu sprowadziła człowieka do roli maszyny, która nie ma duszy. Obecnie panuje kult ciała, a potrzeby ducha spychane są na margines życia albo w ogóle nie zauważane. Ale nasza dusza krzyczy. Stąd pojawiają się choroby somatyczne. Nie możemy podchodzić do siebie tylko jednostronnie. Ważne jest podejście holistyczne. Należy pamiętać, że dusza i ciało to jedność, to my i musimy o siebie odpowiednio zadbać.

Praktykowanie jogi jest jednym ze sposobów utrzymania zdrowia. Dbając o ciało i duszę jesteśmy w stanie uniknąć wielu chorób. Dzięki ćwiczeniom i medytacji możemy sobie pomóc w przypadku wielu schorzeń. Są oczywiście choroby, które wymagają interwencji lekarza, ale bardzo dużo zależy od nas.

Choroby cywilizacyjne: nadwaga, otyłość, nadciśnienie biorą się z niezdrowego stylu życia. Stres, złe odżywianie, brak ruchu prowadzą do otyłości, a to do szeregu chorób.

Naszą misją jest promocja zdrowego stylu życia. Praktykowanie jogi to przykład, że można żyć zdrowo zachowując harmonię, równowagę między duszą i ciałem. Osoby, które praktykują jogę, poza tym, że są wysportowane, charakteryzują się też spokojem ducha, emanuje z nich dobra aura, aż chce się z nimi przebywać, by chłonąć tą dobrą energię.

Podaję kilka praktycznych porad. Każde ćwiczenia należy rozpocząć od rozgrzewki, czyli od ćwiczeń rozciągających i uelastyczniających, potem można przejść do asanów poprawiających postawę, w czasie ćwiczeń należy pamiętać o odpowiednim oddychaniu. Na koniec należy przeprowadzić relaksację lub wizualizację.

Regularne ćwiczenia zwiększają masę tkanki mięśniowej, uelastyczniają i wzmacniają mięśnie, stawy i ścięgna. Ćwiczenia połączone z racjonalnym odżywianiem przyspieszają metabolizm.

Kilka wskazówek praktycznych:

  1. Ćwicz o stałej porze dnia
  2. Nie jedz na godzinę przed ćwiczeniami
  3. Ćwicz na bezpoślizgowej macie
  4. Ćwicz boso
  5. Podczas ćwiczeń stosuj aromaterapię, pal kadzidełka lub pachnące świeczki
  6. Podczas ćwiczeń słuchaj ulubionej muzyki
  7. Przed relaksacją przykryj się ręcznikiem lub kocem
  8. Po ćwiczeniach wypij szklankę wody by ułatwić usuwanie toksyn z organizmu

Wystarczy ćwiczyć pół godziny dziennie by dojść do formy. Ćwiczenia, odpowiednia, racjonalna dieta, unikanie stresów pomaga w uzyskaniu harmonii między duszą a ciałem, a to przyczynia się do poprawy naszego zdrowia i samopoczucia.

Zapraszam do praktykowania jogi. Warto zacząć już dziś.

Jeżeli chciałbyś/chciałabyś otrzymać zestaw indywidualnych ćwiczeń, przygotowanych specjalnie dla ciebie, uwzględniający twoje potrzeby, napisz do nas: kontakt@akademiazdrowia-ps.pl.

Nasi trenerzy przygotują dla ciebie czterotygodniowy program wzmacniający ciało i umysł, w formie PDF, z dokładnym opisem ćwiczeń.

Koszt to tylko 30 zł. Gorąco polecam.

Podziel się z innymi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Bądź na bieżąco z naszymi aktualnościami

Nie przegap nowości!