Odmiany jogi

Joga jest pradawną dyscypliną duchową, jednym z systemów filozofii indyjskiej. Poprzez odpowiednie ćwiczenia i oddychanie zmierza do podniesienia stanu psychofizycznego. Joga uczy jak najdłużej zachować sprawność ciała i umysłu.

Można wyróżnić kilka odmian jogi. Jednak wszystkie mają wspólne korzenie.

Najpopularniejsze odmiany to:

  • Kundalini
  • Bikram
  • Hatha
  • Iyengar
  • Vinyasa
  • Ashtanga

 

Kundalini

Jest to najbardziej duchowa odmiana jogi. Praktykowanie jej polega na podnoszeniu energii poprzez medytacje, ćwiczenia oddechowe, mantry, taniec i przyjmowanie odpowiednich pozycji.

 

Bikram

Jest to sekwencja 26 pozycji i 2 ćwiczeń oddechowych. Opiera się na bardzo surowym zestawie reguł – np. temp. pokoju, w którym się ćwiczy ma mieć 40,5°C, wilgotność 40 %.

 

Hatha

Jest najbardziej powszechną jogą. Łączy ruch ze świadomym oddychaniem. Jest systemem ćwiczeń fizycznych, które: rozciągają i tonizują mięśnie, stawy, kręgosłup i cały układ kostny. Oddziałują także na narządy wewnętrzne, gruczoły i układ nerwowy. Utrzymują w zdrowiu cały organizm. Ćwiczenia fizyczne jogi rozwijają nie tylko ciało, ale także umysł. Rozszerzają zdolności mentalne i duchowe, redukują stres.

 

Iyengar

Jest to odmiana Hatha Yogi Skupia się na równowadze i kontroli oddechu. Jednak przywiązuje wagę do najmniejszego szczegółu. To zdyscyplinowany system, sekwencje są starannie zaplanowane w czasie. Podczas zajęć często używa się np. klocków lub pasów aby uczynić jogę bardziej przystępną dla wszystkich.

 

Vinyasa

Jest to odmiana Hatha Yogi, łączy w sobie ruch i oddech. Pomaga osiągnąć równowagę w umyśle i ciele. Podczas ćwiczeń wykonywana jest zamierzona sekwencja pozycji ze współgrającym oddechem, by osiągnąć płynność. Praktyka vinyasy kładzie duży nacisk na sekwencję – Powitanie słońca, stąd większość zajęć skupia się mocno na jej wykonywaniu.

 

Ashtanga

To jedna z najbardziej wymagających wersji jogi. Zazwyczaj praktykowana jest samodzielnie, uczeń rozwija się w swoim własnym tempie. Jest to dynamiczny i płynny styl łączący ruch ciała z oddechem. Metoda podkreśla znaczenie praktyki przez 6 dni w tygodniu. Składa się z sześciu sekwencji, niewielu udało się przejść do ostatniej. Dedykowana jest przede wszystkim osobom, które pragną dynamicznej i rygorystycznej praktyki jogi.

 

Akademia Zdrowia Psyche i Soma organizuje zajęcia jogi dla początkujących oraz jogę relaksacyjną. Preferujemy hatha jogę oraz vinyasa jogę.

Zapraszamy w każdy poniedziałek i każdą środę o godzinie 17.00.

Miejsce: Kompleks Kiełpino, ul. Otomińska 74 Gdańsk.

Zapisy: Tel. 791178757

kontakt@akademiazdrowia-ps.pl

www.akademiazdrowia-ps.pl

 

Podziel się z innymi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Bądź na bieżąco z naszymi aktualnościami

Nie przegap nowości!