Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej została opracowana przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie.
Piramida w sposób graficzny przedstawia niezbędne w codziennej diecie grupy produktów spożywczych. Im wyższe piętro piramidy, tym mniejsza ilość i częstość spożywanych produktów zdanej grupy.
Podstawę piramidy stanowi aktywność fizyczna.
Pierwszy stopień piramidy stanowią owoce i warzywa.
Następnie pieczywo i produkty mączne.
Dalej znajduje się nabiał i produkty mleczne, na przedostatnim stopniu: chude mięsa, jaja, rośliny strączkowe.
Na szczycie piramidy znajdują się tłuszcze, oleje i orzechy.
Obecnie zaleca się by zjadać ¾ warzyw i ¼ owoców, pić odpowiednią ilość wody, ograniczać picie kawy i herbaty.
Należy ograniczyć ilość soli i stosować różne zioła do przyprawiania potraw.
Piramida podpowiada nam jak układać codzienną dietę. Obecnie podstawą Piramidy jest aktywność fizyczna. Bez niej żadna dieta nie pomoże zachować zdrowia.

* Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej dla osób dorosłych, w tym wszystkie jej elementy tekstowe i graficzne („Piramida”) stanowi własność Instytutu Żywności i Żywienia im. dr. med. A. Szczygła w Warszawie i podlega ochronie prawnej wynikającej z przepisów o prawie autorskim. Każdorazowe użycie Piramidy dokonane na potrzeby inne niż dla własnego użytku osobistego, a w szczególności powielanie, rozpowszechnianie, zwielokrotnianie i modyfikowanie Piramidy wymaga uprzedniej, pisemnej zgody Instytutu Żywności i Żywienia. Korzystanie z Piramidy bez uzyskania stosownej zgody może zostać uznane za działanie naruszające chronione prawem interesy Instytutu Żywności i Żywienia.

Podziel się z innymi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Bądź na bieżąco z naszymi aktualnościami

Nie przegap nowości!