Ruch na odporność

W okresie jesienno-zimowym zwiększa się liczna zachorowań na grypę i przeziębienie. Możemy wzmocnić nasza odporność i uchronić przed chorobą.

Według najnowszej piramidy żywieniowej podstawą jest aktywność fizyczna, jest to fundament naszego zdrowia. Specjaliści zalecają codzienne spacery, bieganie czy inną formę aktywności fizycznej.

Wiadomo, że na odporność wpływa wiele czynników. Najważniejsze z nich to ruch i odpowiednia dieta.

Niewielki wysiłek fizyczny, mało forsujący trening, zwiększa liczbę makrofagów oraz limfocytów, które stają się bardziej skuteczne w walce z drobnoustrojami.

Drugim ważnym czynnikiem, wpływającym na odporność, jest dieta. W okresie jesienno-zimowym powinniśmy dostarczać organizmowi, poza podstawowymi składnikami odżywczymi, witaminy, które są niezbędne do produkcji przeciwciał. Witaminy dostarczane z pokarmem są lepiej przyswajalne niż witaminy w tabletkach.

W naszej stresie klimatycznej zalecane jest spożywanie tranu od początku jesieni aż do wiosny. Tran dostarcza między innymi witaminy A i D. Należy również pamiętać o witaminie C, która pełni ważną rolę w naszym organizmie.

 

Jeżeli chciałbyś otrzymać jadłospis dostosowany do twoich potrzeb umów się z naszym dietetykiem – kontakt@akademiazdrowia-ps.pl – konsultacje także online.

 

Na naszej stronie Akademii Zdrowa PS jest dostępny kurs jogi dla początkujących – https://akademiazdrowia-ps.pl/produkt/joga-kurs-dla-poczatkujacych/

 

Zapraszamy na naszą stronę

www.akademiazdrowa-ps.pl

 

 

Podziel się z innymi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Bądź na bieżąco z naszymi aktualnościami

Nie przegap nowości!